همشهری آنلاین: سعید جلیلی اظهار کرد: عده‌ای می‌گویند بیائید با دنیا آشتی کنیم درجواب این افراد باید بگویم، مگر ما با دنیا قهرکرده‌ایم؟ اگر شرایط را بسنجیم متوجه می‌شویم که ایران در این مدت با دنیا قهر نکرده است.

سعید جلیلی دوشنبه شب 13 خرداد در دیدار مردمی خود در اهواز وی افزود: امروز مردم کشور ایران از حق هسته‌ای خود به عنوان یک نماد دفاع می‌کنند تا به دشمنان این مرز و بوم بفهمانند که در هیچ حقی از این ملت نمی‌توانند طمع کنند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: اگر بتوانیم برای ظرفیت‌های انسانی موجود در کشور، یک برنامه ریزی منسجم و دقیق داشته باشیم، ظرفیت‌های فراتر از ظرفیت هسته‌ای در جامعه بروز پیدا می‌کند.

جلیلی استفاده از تمام توانایی و ظرفیت‌های جوانان را از جمله برنامه‌های مهم در ساختار اجرایی کشور برشمرد و افزود: ما باید به گونه‌ای عمل کنیم که به جای اینکه جوانان جویای کار باشند خودشان در جامعه یک کارآفرین موفق باشند و این سخن یک بحث انتخاباتی نیست.

اهم اظهارات سعید جلیلی به نقل از مهر از این قرار است:

  • حمایت از بخش تولید علاوه بر فراوانی کالا و ایجاد اشتغال جواب محکمی به تحریم کنندگان کشور است.
  • در هر کجا که به بهانه سکوت و فتنه از گفتمان رهبری فاصله گرفتیم پیشرفت ما در کشور متوقف شد.
  • در سفرهای استانی گامهای موثر و خوبی برداشته شد اما این گام‌ها برای کوتاه مدت خوب است و باید سفرهای وزراتخانه‌ای نیز انجام شود. هر وزارتخانه باید بر روی مسائل مربوط به خود تمرکز داشته باشد و در آن بخش جلو رانت خواری را بگیرد و به مشکلات مردم رسیدگی کند.
  • (چگونگی برزو اتفاقاتی از قبیل اختلاس سه هزار میلیارد تومانی) وقتی ساز و کار لازم فراهم نباشد در یک شعبه از یکی از بانک‌های شهر اهواز، سه هزارمیلیارد تومان اختلاس می‌شود و به بیت المال صدمه می‌زند.
  • اگر دولت خلاءهای قانونی را پرکند دیگر شاهد رانت خواری بعضی افراد نیستیم.
  • باید ساختار اجرایی کشور به گونه‌ای باشد که حتی اگر فردی غیر صالح وارد آن شود اجازه عمل غیرصالح به او داده نشود.
  • اگر در یک مقطع از زمان یک جوان خوزستانی می‌توانست مردانه جلوی دشمن باستد و در این کار موفق هم می‌شد، ما امروز نیز باید از این ظرفیت جوانان خوزستانی در خلق حماسه سیاسی و اقتصادی بهره ببریم.
  • تدبیرحکیمانه این است که منابع نفت باید سرمایه ما باشند نه یک منبع در آمد؛ ضمن اینکه ما باید طبق فرموده مقام معظم رهبری، بتوانیم یک استفاده حداکثری از منابع نفتی داشته باشم و همچنین، اقتصادی بدون واسطه به نفت داشته باشیم.
  • باید بتوانیم هر بشکه نفت را به ارزش افزوده تبدیل و بتوانیم از این مزیت نسبی برای حل مشکل بیکاری جوانان و ارز آوری چند برابری استفاده کنیم.
  • خوزستان مکانی است که در آن یاران شهید ما به معراج رفتند و ما خوزستان را دروازه بهشت می نامیم زیرا در خوزستان ظرفیت و عرصه ای وجود داشت که ما معتقد هستیم که خداوند در آن باغ بهشت را بر روی جوانان باز کرد.

 

کد خبر 217374
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز